Is het mogelijk om de engine opnieuw toe te wijzen?

CHIPTUNING

Chiptuning is iets dat vrijwel zeker bekend is bij degenen onder ons wiens grootste passie in auto’s ligt, met name hoge snelheid, meer vermogen of meer vermogen. Maar nogmaals, voor degenen onder u die geen idee hebben wat chiptuning betekent, hoeft u zich geen zorgen te maken. Wij leggen het u allemaal uit. Om het maar te weten, als we “chiptuning” zeggen, hebben we het niet over het aanpassen van een motor om hem sneller te maken (dat is een heel ander onderwerp).

Chiptuning verwijst in plaats daarvan naar de praktijk van het aanbrengen van kleine wijzigingen aan een bestaand voertuig, waardoor de prestaties worden verbeterd zonder de algehele prestaties en capaciteit van het voertuig te beïnvloeden. Men kan dit doen door kleine wijzigingen aan te brengen aan de cilinderkop van de motor, luchtfilters, transmissies, banden, motoren en cambers of liever, elk van de onderdelen die moeten worden vervangen. Sommige enthousiastelingen beschouwen dit als zeer kleine aanpassingen, terwijl anderen het kunst noemen. En dus, als u geïnteresseerd bent in het doen van uw eigen chiptuning, moet u op de hoogte zijn van enkele belangrijke tips die u zullen helpen om het de eerste keer goed te doen.

Allereerst moet u onthouden dat er een groot verschil is tussen brandstofinjectie en chiptuning. Beide zijn vormen van mechanische afstemming, maar brandstofinjectie houdt, zoals we allemaal weten, rechtstreeks verband met een verbetering van de brandstofefficiëntie van een voertuig en, bij uitbreiding, de algehele prestaties en capaciteit. Dat gezegd hebbende, is brandstofinjectie niet per se chiptuning, omdat het simpelweg het veranderen van het bestaande brandstofsysteem inhoudt in plaats van er toevoegingen aan te doen. Aan de andere kant zouden sommige enthousiastelingen beweren dat brandstofinjectie wordt beschouwd als een vorm van mechanische afstemming, omdat het een injectie van brandstof in een specifiek deel van de motor (het zogenaamde ‘inlaatgebied’) vereist om de inlaatpoort te vergroten. grootte en luchtstroom verbeteren. Aan de andere kant beweren deze enthousiastelingen dat brandstofinjectie slechts een vorm van mechanische afstemming is als het gaat om het vergroten van de hoeveelheid lucht / brandstofmengsel die in de verbrandingskamer gaat. Daarom zijn beide enthousiastelingen het erover eens dat brandstofinjectie geen vorm van chiptuning is.

Het verschil tussen brandstofinjectie en chiptuning kan worden geïllustreerd met een voorbeeld. Stel bijvoorbeeld dat u het aantal pk’s van uw voertuig wilt vergroten. In dit geval hoeft u de motor niet volledig te vervangen door een nieuwe. U kunt eenvoudig een betere motor in de oude motor installeren, waardoor het vermogen toeneemt. Natuurlijk hangt de verbetering van uw pk’s ook af van uw vermogen om uw voertuig aan te passen.

Wanneer u deze benadering volgt om paardenkracht toe te voegen, moet u onthouden dat de prestaties van uw voertuig nauw verband houden met uw vaardigheid. Dit betekent dat u wat tijd moet besteden aan het verbeteren van uw vaardigheden en het bestuderen van uw voertuig. Voordat u de chiptuning van de motor probeert uit te voeren, wilt u misschien uw rijvaardigheid oefenen om er zeker van te zijn dat u in staat bent om met de aanpassingen die u gaat uitvoeren om te gaan. Vergeet niet uw parkeerprocedures te oefenen. U kunt zelfs overwegen om uw hanteervaardigheden te oefenen. Door uw rijvaardigheid aan te scherpen en uzelf voor te bereiden op aanpassingen, zult u merken dat uw auto zal accelereren en beter zal functioneren dan ooit tevoren.

Het opnieuw toewijzen van motoren gaat niet alleen over het verbeteren van prestaties en brandstofverbruik. Het gaat ook om het verlengen van de levensduur van uw motor door onderhoudstaken uit te voeren waardoor de motor soepeler loopt. Het opnieuw toewijzen van motoren is een geweldige hobby, die zowel uw auto als uw portemonnee ten goede kan komen.

Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl/