Remaps voor auto-chipping

chiptuning

Dus als u erover nadenkt om een chiptuning of de motor opnieuw in te delen, dan kan het zijn dat u in de war raakt van waar u het precies moet doen en als dat zo is, geeft u er de voorkeur aan om deskundige auto chipping & tuning uk in te huren, omdat zij u minimaal en met maximaal rendement zouden kosten meer dan genoeg zijn. De belangrijkste reden voor het chippen van auto’s is om de prestaties van de auto te verbeteren. Als uw auto oud is en verouderde specificaties heeft en niet zijn volledige potentieel geeft, is het een goed idee om deze te upgraden naar de nieuwste specificaties en dit is wat car chipping doet.

Nu vraag je je af hoe het moet, en eigenlijk is het vrij simpel. In principe is het proces van deze software-upgrade en opnieuw toewijzen hetzelfde, maar bij het opnieuw toewijzen is handmatige tussenkomst nodig. Het omvat het upgraden van de hardware van de interne verbrandingsmotor (ECU) en ook wat software-upgrade om het regelsysteem, het verbrandingscontrolesysteem, het uitlaatsysteem enz. Te upgraden.Er zijn ook veel soorten motorhermapping, zoals Eberspong (zuiger) remapping, supercharger remapping, remapping dieselmotor, remapping benzinemotor.

Laten we nu eens kijken naar de techniek van het chiptuning. Dit is het proces waarbij koppel aan uw voertuig wordt toegevoegd dat wordt bereikt door de bodemvrijheid te verkleinen. Deze methode is niet nieuw in de auto-industrie en wordt al eeuwen gebruikt door de monteur die gespecialiseerd is in het chippen van auto’s. Meestal gebruiken ze een hydraulische vloeistof of een brandstofinjectie om de hoeveelheid aangezogen lucht in de verbrandingskamers van de motor te vergroten. Dit verhoogt op zijn beurt de druk in de inlaatpoort en het toerental van de carburateur tot het maximale niveau.

En hoe zit het met het veranderen van het ontstekingstijdstip? Bij deze methode voegt de ingenieur koppel toe door de opening tussen compressie- en bobines te veranderen. Ze gebruiken meestal een actuator om de spoelen naar elkaar toe te trekken. Deze methode is echter complexer dan het lijkt. Het vereist niet alleen mechanische expertise, maar ook geavanceerde programmering.

Dus nu komen we bij de laatste techniek van brandstofinjectie en dat is het opnieuw toewijzen van de microchip. Bij deze methode gebruikt de ingenieur een klein apparaatje dat het ontstekingstijdstip en de prestaties van de auto verandert. Als de bestuurder bijvoorbeeld meer vermogen aan zijn auto wil toevoegen, kan hij de microchip gebruiken om zijn motor beter te laten presteren onder hoge belasting. Dit is echter niet iets dat u kunt doen door alleen een microchip te gebruiken, er zijn een paar dingen waar u rekening mee moet houden voordat u het apparaat installeert.

Voordat u een van deze apparaten voor opnieuw toewijzen installeert, moet u eerst hun verzekeringspolis raadplegen. Sommige verzekeringspolissen accepteren geen wijzigingen aan de motor zonder hun voorafgaande goedkeuring. Ook moet men de wijzigingen die ze willen uitvoeren zorgvuldig overwegen. Als het een ingrijpende wijziging is, zoals extra pk’s, moet u eerst hun toestemming vragen. De meeste auto-remappers staan u niet toe om dergelijke wijzigingen uit te voeren, tenzij u ze eerst voor de services betaalt.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance.nl